10 жовтня - День ментального здоров'я! Події сьогодення не завжди сприяють нашому ментальному здоров’ю, частіше навпаки погіршують його. Тому важливо турбуватись про себе та робити все можливе для покращення свого емоційного стану та ментального здоров’я. Зазвичай то є прості речі: дихання свіжим повітрям, корисна їжа, міцний сон, та активний відпочинок. Що Вам допомагає справитись з негараздами. Пропонуємо спробувати всі способи і обрати свій, який допомагає Вам!

/Files/images/23-24/ментальне.jpg

/Files/images/23-24/ментальне 1.jpg

/Files/images/2022-2023/псих 0.jpg

Новий навчальний рік - нові випробування. Психологічна служба Харківського ліцею 87 відновила години психологічної підтримки для здобувачів освіти. Щоб подолати всі виклики та успішно вирішити проблеми шкільного життя дуже важливо вміти турбуватися про себе, керувати своїми емоціями, набувати нових компетенцій стресостійкості та навичок саморегуляції. «Що я зараз відчуваю?», «Який в мене настрій?», «Що я можу зробити, щоб мені стало краще?» - питання на які із задоволенням відповідають наші учні кожної зустрічі. «На яку я тваринку зараз схожий?» - весела розповідь про себе, яка нікого не залишить байдужим. «Що можна зробити коли нудьгуєш і всі улюблені справи вже зробив?» - навіть у такому разі нам є що зробити, коли ми звертаємось по допомогу до кольорового щоденного календаря і робимо якусь позитивну активність, яка сповнює нас новими відчуттями і радістю!

/Files/images/2022-2023/психологи.jpg

Під час психолого-педагогічної підтримки з учнями 5-11 класів відбувся частковий перегляд фільму: «Людина проти бджоли». За сюжетом, першого робочого дня чоловіка відправляють до двох заможних хіпстерів, які їдуть на уїк-енд і просять простежити, щоб з їхнім хай-тек-особняком нічого не сталося. Тревору, головному герою, потрібно годувати їх собаку, стежити за збереженням дорогих арт-об'єктів та цілого гаража елітних авто. Герой, втім, майже відразу ж відволікається на бджолу, що влетіла в будинок. І намагаючись її прогнати, починає послідовно знищувати будинок.
Учні мали змогу проаналізувати помилки в поведінці людини. Оксана Миколаївна та Катерина Сергіївна звернули увагу на те, що людина відповідальна за свої дії, емоції, вчинки і те, що накоїв головний герой – це його провина, а не бджоли. Також, було проаналізовано сприйняття людиною себе, та сприйняття людини оточуючими. Учні прийшли до висновку, що потрібно звертати увагу на зауваження від оточуючих, потрібно відповідально ставитися до дій, зрозуміли, що є поняття правової відповідальності за свої дії.

/Files/images/2022-2023/фільм.jpg

17 березня з учнями 9-х, 10-х, 11-го класів було проведено психолого-педагогічну підтримку на тему: «Як обрати професію майбутнього». Було приділено увагу стереотипним твердженням, на які іноді підлітки реагують при виборі майбутньої роботи, закладу навчання для продовження освіти та як рухатися в цьому напрямку. Оскільки статистика свідчить про те, що 75% українських випускники працюють не за фахом, спеціалізацією диплома, приділено увагу питання вибору ВНЗ не за ствердженнями оточуючих, а за власними бажаннями.
Підліткам було запропоновано обрати сектори діяльності, на які прогнозований попит буде у майбутні 10 років. Також проведено психогеометричний тест, який частково показав схильність кожної особистості до тієї чи іншої діяльності. Вибір професії, як і будь-який вибір – це прийняття рішення при великій кількості альтернативних варіантів та необхідності враховувати різноманітні фактори.

/Files/images/2022-2023/професія.jpg

/Files/images/2022-2023/психологи 1.jpg

Оскільки війна змушує дітей дорослішати швидше, ніж у мирний час й наражає на небезпеки на кожному кроці 27.01.2023 року лейтенант поліції Управління патрульної поліції в Харківській області Департаменту патрульної поліції - Тетяна Дядюк, соціальний педагог - Насонова К.С., класні керівники 7-х, 8-х, 9-х класів провели виховний захід на тему: «Безпезпечне самостійне перебування на вулиці в умовах воєнного стану країни».
Дітям нагадали, що заборонено з 22:00 до 06:00 перебувати без супроводу батьків у громадських закладах (це стосується закладів розважального характеру та громадського харчування). Але крім прав з’являються й обов’язки: повертатися додому не пізніше за той час, який визначають батьки. Власники закладів розваг та громадського харчування з 22.00 до 06.00 години мають право вимагати у відвідувачів документи, що підтверджують досягнення ними 16-річного віку.
У разі виявлення дитини у нічний час у закладах громадського харчування (ресторанах, кафе, барах і т.п.), а також розважальних закладах (нічних клубах, дискотеках і т.п.), буде притягнуто до адміністративної відповідальності батьків за неналежне виконання батьківських обов’язків (ст. 184 КУпАП).
Тому головна вимога до старшокласника — щоб він був на зв’язку, телефонував і повідомляв батьків про час свого повернення. Якщо в місті чи області діє комендантська година, підліток має знати про це і дотримуватися цих вимог.
/Files/images/2022-2023/поліція.jpg
/Files/images/2022-2023/поліція 1.jpg
Година психологічної підтримки, як завжди, триває цікаво і творчо. Ми звикли, що знайомлячись та розповідаючи про себе, ми називаємо своє ім'я. Його ми отримали від батьків, ми звикли його чути та навчились у школі його читати і писати. Але нам цього замало, сьогодні ми МАЛЮВАЛИ своє ім’я. І скажемо вам, виявилось, що це дуже цікава справа. Малюнки «говорили» самі за себе, іноді навіть не було потреби щось пояснювати. То були і кольорові букви, і представники козацького роду, і веселки, і загадкові ребуси, і навіть пейзажі. І у всіх: любов до країни, бажання скорішої перемоги. Отакі в нас чудові і творчі діти. Ніякі відключення світла та перебої з інтернет-зв’язком не здатні нас подолати!

/Files/images/2022-2023/псих підт 1.jpg

/Files/images/2022-2023/псих підт 2.jpg

/Files/images/2022-2023/псих підт 3.jpg

/Files/images/2022-2023/псих підт.jpg

Широкомасштабна війна в Україні кидає багато викликів усім українцям незалежно від того, де вони проживають і до якої сфери життя належить їхня діяльність. Багато людей, і дітей і дорослих, переживають виснаження, спустошення, втому, відчувають тривогу й паніку.

Тому психологічна служба ХСШ№87 працює задля підтримки ментального здоров’я наших здобувачів освіти, їх батьків та педагогічних працівників нашого закладу. Ми з готовністю розповідаємо як опанувати себе в критичних умовах, як допомогти собі та близьким, як підтримувати власне здоров’я в критичних умовах, як поповнювати власні ресурси життєстійкості, надихатися успіхами та надихати інших. Розбираємо проблеми навчальної діяльності, причини та шляхи подолання неуспішності, допомагаємо у налагоджені міжособистісного спілкування, сприяємо встановленню довірливо поважних відносин, з’ясовуємо особливості емоційного стану та навчаємо навичкам саморегуляції, допомагаємо сформувати позитивну життєву перспективу.

/Files/images/2022-2023/276111787_1337954963353564_4088238899874103886_n.jpg

/Files/images/2022-2023/315404566_1576704942760129_6419103493681591206_n.png

Диво-гра

/Files/images/2022-2023/1_Dyvo-hra.jpg

/Files/images/2022-2023/ЯК ПЕРЕЖИТИ ГОРЕ ТА ВТРАТУ.jpg

/Files/images/2022-2023/Як справитися з тривогою перед невідомістю памятка.jpg

/Files/images/2022-2023/мінна небезпека 1.jpg

/Files/images/2022-2023/мінна небезпека 2.jpg

/Files/images/2021-2022/посилання на електронний довідник Без бар\'єрів.jpg

/Files/images/2021-2022/Важлива інформація (1)_page-0001.jpg

/Files/images/2021-2022/кодекс001.jpg
ВСТУП

Основним завданням сучасної школи є створення безпечного освітнього середовища, а також забезпечення прав, свобод та інтересів дітей. Концепція «Нова українська школа» (НУШ) вимагає реформування існуючого алгоритму розвивальної, корекційної та профілактичної роботи.

Головним правилом для усіх дій учасників освітнього процесу у ХСШ №87 є необхідність діяти у найкращих інтересах дитини. Кожен працівник закладу повинен ставитися до дітей з повагою та враховувати їхні потреби. Використання працівником будь-якої форми насильства проти дитини є неприйнятною.

Усі працівники ХСШ№87 повинні діяти відповідно до чинного законодавства України та у межах своїх повноважень, використовуючи :

• взаєморозуміння;

• взаємоповагу;

• дружню атмосферу;

• пріоритет прав людини;

• толерантність;

• постійний розвиток;

• активну життєву позицію;

• здоровий спосіб життя;

• людяність;

• порядність;

• повагу до приватного життя;

• мир тощо.

У закладі освіти було створено «Кодекс безпечного освітнього середовища» (КБОС), згідно принципів, які регулюють стосунки між усіма учасниками освітнього процесу.

Головною метою якого є навчання дітей і дорослих безпечній взаємодії в освітньому процесі, а також захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків і дорослих (батьків, опікунів або працівників закладу освіти).

Розділ I. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНІВ.

1.Працівник - особа, яка працює у закладі освіти згідно з трудовою угодою або за контрактом.

2.Дитина - будь-яка особа віком до 18 років.

3.Особа, уповноважена представляти дитину - один з її рідних або прийомних батьків, або законний опікун.

4.Дозвіл батьків (опікунів) означає дозвіл, наданий хоча б одним з батьків дитини. Проте якщо між батьками дитини немає згоди, їм має бути повідомлено, що питання повинно бути вирішено в родині або опікунському суді.

5.Насильство проти дитини розуміється, як дії проти дитини, що підлягають покаранню та є забороненими, скоєні будь-якою особою, зокрема працівником закладу освіти, або дії, які загрожують благополуччю дитини, зокрема неналежний догляд за нею.

6.Особа, відповідальна за Інтернет - працівник закладу освіти, призначений керівником для контролю за користуванням дітьми мережею Інтернет на 3 території навчального закладу та їх безпеку під час такого користування.

7.Особисті дані дитини - будь-яка інформація, за допомогою якої можна ідентифікувати дитину.

8. Безпечне освітнє середовище — сукупність умов у закладі освіти, що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної, майнової та моральної шкоди, зокрема внаслідок недотримання вимог санітарних, протипожежних та будівельних норм і правил, захисту персональних даних, безпеки харчових продуктів та надання неякісних послуг з харчування, законодавства щодо булінгу (цькування) шляхом фізичного та психологічного насильства, експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, приниження честі, гідності, ділової репутації, поширення неправдивих відомостей, пропаганди та агітації, у тому числі з використанням кіберпростору, а також унеможливлюють вживання на території закладу освіти алкогольних напоїв, тютюнових виробів, наркотичних засобів, психотропних речовин.

9. Кодекс безпечного освітнього середовища (далі Кодекс або КБОС) – це документ закладу освіти, який регулює діяльність закладу, пов’язану з порушенням прав особистості на безпеку, а також питання її підтримки і втручання в ситуації, коли може виникати загроза її життю, здоров’ю та благополуччю.

Розділ IІ. ЗАВДАННЯ КБОС.

Маючи на меті створити безпечний освітній простір, необхідно чітко сформулювати та зазначити завдання, які регламентують засади КБОС.

Аналізуючи питання безпечного освітнього середовища були визначені основні завдання КБОС:

1. Визначити чинники ризику насильства проти дитини та реагування на них.

2. Розробитиалгоритми дій, заходів, процедур які допоможуть учасникам освітнього процесу у випадках виявлення ризиків та загроззабезпечити комфортні умови життєдіяльності під час перебування в навчальному закладі.

3. Відпрацювати систему узгоджених поглядів, уявлень та дій учасників освітнього процесу щодо організації безпечного освітнього середовища в школі.

Розділ ІІІ БУЛІНГ.РЕАГУВАННЯ ТА ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ.

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ (З ДОТРИМАННЯМ КОНФІДЕНЦІЙНОСТІ)

ЗАЯВ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ.

1.Загальні положення

1.1. Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

1.2. Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

- систематичність (повторюваність) діяння;

- наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

- дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

2.Повноваження директора школи та уповноважених ним осіб щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню)

2.1.Директор закладу освіти:

- здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;

- забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування);

- з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

- розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування;

- скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

2.2. Педагогічні працівники закладу освіти:

- забезпечують здобувачам освіти захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

- повідомляють директора закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб;

- сприяють керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

- виконують рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

3. Діяльність Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

3.1.Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) закладу освіти (далі – Комісія) створюється наказом директора закладу та скликається для прийняття рішення за результатами розслідування про факти булінгу (цькування).

3.2. В своїй діяльності Комісія керується Кодексом України про адміністративні правопорушення, Законом України «Про освіту», Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами з питань щодо протидії булінгу (цькуванню).

3.3. До складу Комісії можуть входити директор закладу, педагогічні працівники, батьки постраждалого та булера та інші заінтересовані особи.

3.4. Комісія діє відповідно до Порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти, Порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

3.5.Засідання Комісії скликається директором закладу освіти для розгляду та неупередженого з’ясування обставин випадків булінгу (цькування) в закладі освіти відповідно до заяв, що надійшли.

3.6. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що директор закладу освіти має повідомити постраждалого.

3.7. Рішення Комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

3.8. Потерпілий чи його/її представник також можуть звертатися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служб у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

4. Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

4.1 . Учасники освітнього процесу подають заяву директору закладу освіти про випадки булінгу по відношенню до дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

4.2 . Директор закладу освіти розглядає заяву в день її подання та видає рішення про проведення розслідування.

4.3 . Проводиться повне та неупереджене розслідування щодо випадків булінгу (цькування) з залученням осіб, від яких отримали інформацію.

4.4 . Директор закладу освіти для прийняття рішення за результатами розслідування створює наказом комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) та скликує засідання для прийняття рішення за результатами розслідування та виконання відповідних заходів реагування.

4.5 . Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

4.6 . Потерпілий чи його/її представник також можуть звернутися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служби у справах дітей.

5. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

5.1. В разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків Комісії, повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та служби у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

5.2. Виконується рішення та рекомендації Комісії в закладі освіти.

5.3. Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

5.4. Директором закладу освіти або уповноважені ним особи відповідно чинного законодавства та в межах повноважень здійснюють контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в закладі освіти.

Розділ ІV. ВИЗНАЧЕННЯ ЧИННИКІВ РИЗИКУ НАСИЛЬСТВА

ПРОТИ ДИТИНИ ТА РЕАГУВАННЯ НА НИХ.

1. Загальні положення.

1.1. Жорстоке поводження з дитиною - будь-які форми фізичного, психологічного, сексуального або економічного насильства над дитиною, зокрема домашнього насильства, а також будь-які незаконні угоди стосовно дитини, зокрема вербування, переміщення, переховування, передача або одержання дитини, вчинені з метою експлуатації, з використанням обману, шантажу чи уразливого стану дитини.

1.2. Жорстоким поводженням з дитиною є:

 будь-яка форма рабства або практика, подібна до рабства, зокрема продаж дітей та торгівля ними, боргова залежність, примусова чи обов'язкова праця, включаючи примусове чи обов'язкове вербування дітей для використання їх у збройних конфліктах;

 використання, вербування або пропонування дитини для зайняття проституцією, виробництва творів, зображень, кіно- та відеопродукції, комп’ютерних програм, інших предметів порнографічного характеру;

 робота, яка за характером чи умовами виконання може завдати шкоди фізичному або психічному здоров'ю дитини;

 використання дитини в жебрацтві, втягнення її в жебрацтво (систематичне випрошування грошей, речей, інших матеріальних цінностей у сторонніх осіб);

 втягнення у злочинну діяльність, залучення до вживання алкоголю, наркотичних засобів, психотропних речовин;

 дії, що призвели до виникнення обставин, за яких дитина стала очевидцем злочину проти життя, здоров'я, волі, честі, гідності, статевої свободи, статевої недоторканності особи;

 статеві зносини та розпусні дії стосовно дитини з використанням примусу, погрози, сили, довіри, авторитету, впливу на дитину, особливо вразливої для дитини ситуації, зокрема її розумової чи фізичної неспроможності, пов'язаних з віком, фізичних, психічних, інтелектуальних чи сенсорних порушень або залежного середовища, у тому числі в сім'ї.

1.3. Виявлення дітей, які постраждали від жорстокого поводження або життю чи здоров’ю яких загрожує небезпека, закладом освіти забезпечується в таких випадках:

- у разі, коли без завчасного попередження дитина з невідомих причин не з’явилася в закладі освіти класний керівник, адміністрація закладу з’ясовує причини відсутності дитини на заняттях/уроках, або адміністрація школи має підстави вважати, що життю або здоров’ю дитини може загрожувати небезпека (адміністрація зобов’язана невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомити, зокрема за допомогою телефонного зв’язку, про таку дитину представнику служби у справах дітей за місцем її проживання та органам Національної поліції);

- у разі, коли працівники закладу освіти у взаємодії з дитиною виявляють у неї видимі тілесні ушкодження, пригнічений психоемоційний стан, інші ознаки, що можуть свідчити про жорстоке поводження з дитиною, такі працівники повинні невідкладно звернутися до адміністрації закладу.

2. Порядок реагування на випадки насильства щодо дитини.

Якщо працівник школи підозрює, що дитина стала жертвою насильства, він повинен надати інформацію про це в письмовій формі класному керівнику ( психологу, заступнику директора школи з ВР або директору школи).

2.1. Класний керівник забезпечує надання домедичної допомоги (у разі потреби)

2.2. Класний керівник прояснює ситуацію дитини на підставі своїх розмов з дитиною, вчителями та батьками дитини.

2.3. У разі підтвердження факту насильства уповноважений директором школи фахівець фіксує інформацію в журналі реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення домашнього насильства та насильства за ознакою статі (Додаток 3 до Постанови КМУ № 658 від 22 серпня 2018 року).

2.4. Директор школи повинен створити групу реагування, до складу якої можуть входити психолог, заступник директора з навчально-виховної роботи, класний керівник дитини, та інші працівники школи , обізнані із ситуацією або добре знайомі з дитиною (надалі – група реагування).

2.5. Група має призначити батькам або опікунам зустріч для обговорення проблеми, під час якої батькам або опікунам може бути повідомлено про те, що можливий випадок насильства буде розслідуватися зовнішньою організацію для забезпечення об’єктивності розслідування. Необхідно вести протокол такої зустрічі.

2.6. Протягом доби за допомогою телефонного зв’язку та/або електронної пошти уповноважений директором школи фахівець інформує: уповноважений підрозділ органу Національної поліції та службу у справах дітей щодо випадку насильства..

2.7. Класний керівник сумісно з заступником директора з навчально-виховної роботи, соціальним педагогом, практичним психологом, розробляє план роботи з постраждалою дитиною, який відповідає чинним вимогам та базується на матеріалах, підготовлених практичним психологом, соціальним педагогом та іншій інформації, отриманої членами групи реагування. План допомоги має включати рекомендації з таких питань:

- вжиття заходів для забезпечення безпеки дитини;

- підтримка, яку навчальний заклад може запропонувати дитині;

- направлення дитини до спеціалізованого центру для отримання допомоги (за потреби).

2.8. Усі працівники школи та інші особи, яким стало відомо про випадок насильства або будь-які пов’язані з ним питання в межах своїх службових обов’язків, повинні зберігати конфіденційність, за винятком інформації, яка передається компетентним органам відповідно до порядку реагування.

Розділ V.ПРИНЦИПИ ЗАХИСТУ ОСОБИСТИХ ДАНИХ ДИТИНИ.

1.Особисті дані дитини мають бути захищені, згідно з положеннями Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 р. № 2297-VI.

2.Працівники закладу, які працюють з особистими даними дітей, повинні зберігати їх конфіденційність і вживати заходів для їх захисту від несанкціонованого доступу. 3.Особисті дані дитини надаються лише тим особам і організаціям, які мають на це право, згідно із законодавством України.

4.Працівники закладу мають право працювати з особистими данимидитини та надавати їх у рамках розслідування, яке проводиться міждисциплінарною групою.

5.Працівник закладу освіти може використовувати інформацію про дитину з освітньою або навчальною метою лише за умови анонімності дитини та неможливості її ідентифікації за допомогою такої інформації.

6.Працівник закладу освіти не має права надавати інформацію про дитину, її батьків чи опікунів представникам засобів масової інформації (ЗМІ) без письмової згоди батьків/опікунів дитини.

7.Працівники закладу освіти не мають права надавати можливість представникам засобів масової інформації встановлювати контакт з дітьми.

8.Працівники закладу освіти не мають права розмовляти з представниками засобів масової інформації про дітей, їхніх батьків чи опікунів без їхнього дозволу.

Розділ VІ.ПРИНЦИПИ ЗАХИСТУ ЗОБРАЖЕНЬ.

1.Визнаючи право дітей на приватність і захист особистих інтересів, заклад освіти повинен захищати зображення дітей.

2.Працівники закладу не мають права давати дозвіл на фото-, відеозйомку дітей або їх аудіозапис на території навчального закладу без попередньої згоди батьків або опікунів дитини (письмова форма).

3.Для отримання згоди батьків (опікунів) для фото-, відеозйомки дитини працівник закладу освіти має звернутися до них, згідно з процедурою для отримання такого дозволу. Не дозволяється надавати представникам ЗМІ контактні дані батьків (опікунів) дитини без їх попередньої згоди.

4.Оприлюднення працівником закладу освіти зображення дитини у будь-якому вигляді (фото-, відео- або аудіозапису) потребує попередньої згоди батьків або законних опікунів дитини у письмовій формі.

Розділ VІІ.ПРИНЦИПИ ДОСТУПУ ДІТЕЙ ДО МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ

1.Надаючи дітям доступ до мережі Інтернет, заклад зобов’язаний вжити всіх заходів для захисту їх від матеріалів, які можуть зашкодити їхньому належному розвитку.

2.На території закладу освіти дитина може мати доступ до мережі Інтернет у таких випадках:

- під наглядом учителя на заняттях з вивчення комп’ютера (уроки інформатики);

- без нагляду вчителя - на комп’ютерах навчального закладу, призначених для цього (вільний доступ).

3.Коли дитина отримує доступ до мережі Інтернет під наглядом працівника закладу, останній має розповісти дитині про принципи безпечного користування мережею Інтернет. Крім того, працівник закладу відповідає за забезпечення безпеки дітей при використанні мережі Інтернет під час занять.

4.На комп’ютерах закладу, призначених для вільного доступу до мережі Інтернет, мають буди постійно доступними навчальні матеріали з безпечного користування нею.

5.Учителі інформатики мають щонайменше один раз на місяць перевіряти, чи не має небезпечних матеріалів на комп’ютерах з доступом до мережі Інтернет.

6. Користуючись шкільними соціальними мережами (Viber, Telegram, Facebook, Google Cloud Platform) важливо дотримуватися норм етикету, а саме:

 спілкування у шкільних соціальних мережах має бути дружнім, ввічливим;

 потрібно розділяти час спілкування у шкільних соціальних мережах на робочій і особистий;

 важливо звертати увагу на зміст оприлюдненої інформації, її актуальність, доцільність, правомірність та відповідність нормам і правилам соціальної поведінки.

 інформація повинна відповідати віковим особливостям осіб (6+, 12+, 16+, 18+)

 забороняється виносити на обговорення в соціальній мережі особисті конфлікти, цькувати чи принижувати честь та гідність інших осіб, використовувати нецензурну лексику, виставляти інформацію конфіденційного характеру, оголені фото чи відео свої або інших осіб.

Розділ VІІІ. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

1. Загальні правила. Згідно з ст.53 закону України Про освіту здобувачі освіти зобов’язані:

1.1. виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

1.2. поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

1.3. відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

1.4. дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

1.5. повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

1.6. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

2. Прихід здобувачів освіти до школи:

2.1. Здобувачі освіти приходять до закладу освіти не пізніше ніж за 15 хвилин до першого дзвоника. Здобувачі освіти, які прийшли після першого дзвоника, вважаються такими, що запізнилися.

2.2. Входячи до закладу освіти, здобувачі освіти витирають ноги, вітаються з учителями, технічними працівниками, товаришами. У гардеробі знімають верхній одяг. У дверях здобувачі освіти не намагаються пройти першими, необхідно пропускати вперед учителів, молодших школярів, батьків. Хлопці пропускають уперед дівчат.

2.3. У гардеробі здобувачі освіти поводять себе тихо, спокійно, роздягаються швидко, не затримуючись. Ігри і метушня у гардеробі заборонені. Відвідування гардероба протягом дня дозволяється лише у присутності чергових.

2.4. Якщо пропущено хоч один день занять, необхідно мати документ (1,2 дні — записка від батьків, 3 і більше — довідка від лікаря).

3. Єдині вимоги до зовнішнього виглядуздобувача освіти.

3.1. Здобувачі освіти повинні дотримуватись санітарно-гігієнічних норм щодо одягу і зовнішності.

3.2. На свята здобувачі освіти мають бути одягнені урочисто. На вечори, дискотеки дозволяється святковий одяг.

3.3. На уроках фізкультури одяг і взуття повинні бути відповідними.

4. Вимоги до здобувачів освіти на уроці.

4.1. Після першого дзвоника здобувачі освітиповинні зайняти своє місце за партою та підготувати все необхідне до уроку: підручники, зошити, щоденник тощо.

4.2. Здобувач освіти, який бажає відповісти чи щось запитати у вчителя, зобов’язаний підняти руку. Привертати до себе увагу вчителя іншим способом забороняється.

4.3. Здобувач освіти зобов’язаний виконувати вимоги вчителя щодо формування здоров`язберігаючих компетенцій.

4.4. Під час уроку дотримуватися порядку, не залишати після себе на столі сміття, папір.

5. Правила поведінки здобувачів освітипід час перерв.

5.1. У класі на перерві залишаються тільки чергові, які провітрюють кімнату, готують кабінет до наступного уроку.

5.2. Здобувач освіти зобов’язаний:

5.2.1. Чітко та своєчасно виконувати вимоги чергових здобувачів освіти та вчителів, дотримуватися дисципліни.

5.2.2. Культурно поводити себе в їдальні. Виконувати правила користування ножем, виделкою, серветкою.

5.2.3. Обов’язково дотримуватися санітарно-гігієнічних вимог (мити руки з милом, користуватися серветкою чи рушником).

5.3. Під час проведення навчальних занять забороняється виходити з закладу освіти.

6.Поведінка здобувачів освітипоза школою.

6.1. Ввічливість і доброзичливість – основне правило етикету в спілкуванні.

6.2. Перш ніж вийти на вулицю, треба звернути увагу на свій зовнішній вигляд. Будьте привітними.

6.3. Вихована людина:дотримується правил дорожнього руху та протипожежної безпеки;поступається у громадському транспорті місцями інвалідам, літнім людям та батькам з дітьми, вагітним жінкам тощо;обходить зустрічних перехожих із правого боку.

7. Обов’язки здобувачів освіти:

7.1. Оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не менш ніж визначено Державним стандартом початкової освіти, Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.

7.2. Вчасно приходити на уроки, старанно вчитися, чемно поводитись, брати участь у суспільному житті закладу освіти, дотримуватись правил поведінки для здобувачів освіти.

7.3. Підвищувати загальний культурний рівень, дотримуватися моральних, етичних норм під час спілкування з учасниками освітнього процесу (не допускається вживання нецензурних слів, забороняється цькувати чи принижувати честь та гідність інших осіб)

7.4. Поводити себе відповідно норм законодавства (забороняється принесення в заклад освіти вогнепальної, холодної зброї, алкогольних та тютюнових виробів, наркотичних засобів, порнографічної продукції,палити у закладі освіти та на її території).

7.5. Відноситись до суспільного та особистого майна, підручників бережливо (якщо здобувачі освіти заподіяли школі збитки, то вони відшкодовуються за рахунок батьків або осіб, що їх замінюють).

Розділ ІХ. МОНІТОРИНГ КБОС

1. Призначення відповідального за моніторинг дотримання положень КБОС

1.1. Директор закладу призначає уповноважену особу за реалізацію Кодексубезпечного освітнього середовища,

1.2. Призначена особа відповідає за реалізацією кодексу, реагування на будь-які сигнали щодо його порушення, а також за внесення пропозицій стосовно змін положень кодексу.

1.3. Один раз на рік відповідальна особа повинна проводити загальний моніторинг рівня виконання вимог кодексу працівниками закладу.

1.4. Під час проведення такого загального моніторингу працівники закладу можуть подавати пропозиції стосовно внесення змін до кодексу та повідомляти про порушення її вимог на території школи.

1.5. На основі результатів анкет працівників закладу відповідальна особа має підготувати звіт та передати його директору школи.

1.6. Враховуючи результати моніторингу, директор закладу повинен внести необхідні зміни до кодексу та повідомити про них працівників школи.

2. Функціональні обов’язки відповідального за моніторинг дотримання положень КБОС

2.1. Отримання повідомлень про ризики для дітей і реагування на них.

2.2. Проведення не рідше ніж один раз на рік загального моніторингу рівня виконання вимог КБОС та реагування на будь-які сигнали щодо його порушення. Для цього можна використовувати метод анкетування, опитування тощо. Під час проведення такого загального моніторингу працівники закладу мають змогу подавати пропозиції щодо внесення змін до КБОС та повідомляти про порушення його вимог на території закладу.

2.3.Надання пропозицій щодо внесення можливих змін у КБОС.

2.4.Підготовка звіту за результатами анкет працівників закладу та подання його директору школи.

2.5.Враховуючи результати моніторингу, директор закладу повинен внести необхідні зміни до КБОС та повідомити про них працівників:консультування працівників закладу щодо конкретних випадків порушення безпеки дитини;роз’яснення у разі потреби батькам, дітям положень КБОС, надання інформації щодо їх змін;інформування (у разі потреби) про випадки порушення безпеки дитини (ризики, загрози, насильство) компетентних установ, таких як поліція (шкільні офіцери поліції), соціальні служби.

3.Показники виконання вимог КБОС.

3.1.Заклад освіти запровадив та виконує Кодекс безпечного освітнього середовища.

3.2.У закладі запроваджено реалізацію кодексу, який містить принципи захисту дітей від насильства.

3.3.Стратегія і відповідні принципи захисту дітей дотримуються усіма учасниками освітнього процесу.

3.4.Стратегія визначає такі питання:

- порядок повідомлення та втручання, де поетапно зазначено, що слід робити, коли дитина стала жертвою насильства або її безпеці загрожують незнайомілюди, члени родини чи працівники закладу;

-правила захисту особистих даних, які визначають методи збереження та поширення інформації про дітей;

-правила захисту зображень дітей, які визначають, як можна знімати дітей на фото або відео та поширювати їх зображення;

-правила доступу дітей до мережі Інтернет і їх захисту від шкідливих матеріалів, розміщених у ній, включно з призначенням особи або осіб, відповідальних за нагляд за безпечним використанням комп’ютерної мережі;

-принципи безпечних відносин між працівниками закладу та дітьми, включно з повним описом поведінки, яка є неприйнятною при спілкуванні з дітьми.

3.5.Визначено особи, відповідальні за реалізацію кодексу - адміністрація закладу, класні керівники, психолог школи, соціальний педагог, учителі-предметники.

3.6.У закладі затверджено документ під назвою «Кодекс безпечного освітнього середовища».

4. Заклад освіти здійснює нагляд за своїми працівниками для запобігання випадкам насильства проти дітей.

4.1.Прийняття на роботу нових працівників із перевіркою їх біографічних даних, характеристик і придатності для роботи з дітьми.

4.2.У випадках, коли виникають підозри щодо можливих загроз безпеці дітей або застосування насильства проти дітей працівниками закладу, у закладі освіти завжди дотримуються вимог, зазначених у кодексі.

5. Заклад освіти проводить навчання своїх працівників з питань захисту дітей від насильства та надання їм допомоги у небезпечних ситуаціях.

5.1.Усі працівники закладу ознайомлені з кодексом.

5.2.Усі працівники закладу знають, як розпізнати чинники ризику й ознаки насильства проти дітей, а також правові аспекти захисту дітей (обов’язковість втручання для залучення правоохоронної системи).

5.3.Класні керівники пройшли інструктаж з питань запобігання випадкам знущань над однолітками серед дітей і реагування на них.

5.4.Працівники закладу мають доступ до інформації про можливість отримання допомоги у випадках, коли підозрюється застосування насильства проти дітей, разом із контактними даними місцевих установ, які надають допомогу у надзвичайних ситуаціях.

6. Заклад освіти проводить навчання батьків з питань виховання без застосування насильства та захисту дітей від насильства.

6.1.На сайті закладу розміщена необхідна інформація щодо таких питань:

-виховання дітей без застосування насильства;

-захист дітей від насильства та зловживань, загрози для дітей у мережі Інтернет;

-можливості для вдосконалення навичок виховання;

-контактні дані установ, які надають допомогу у складних життєвих ситуаціях.

6.2.Усі батьки ознайомилися з КБОС.

7. У закладі освіти навчають дітей,як захистити себе від усіх форм насильства.

7.1.У закладі освіти на годинах спілкування організовано заняття з питань прав дитини та захисту від насильства і зловживань (також у мережі Інтернет).

7.2.Діти знають, до кого вони мають звертатися за порадами та допомогою у випадках насильства та булінгу.

7.3.У закладі функціонує «Скринька-Довіри».

7.4.У закладі є електронні навчальні матеріали для дітей з питань прав дитини, захисту від ризиків насильства та зловживань, правил безпечної поведінки у мережі Інтернет.

7.5.Діти мають доступ до інформації про права дитини та можливості отримання будь-якої допомоги у складних ситуаціях, зокрема про безкоштовні гарячі лінії для дітей і молоді (інформація розміщена на сайті школи та на інформаційних стендах школи).

8. Заклад освіти проводить моніторинг своєї діяльності та регулярно перевіряє її на відповідність прийнятим стандартам захисту дітей.

8.1.Прийняті правила та процедури для захисту дітей переглядаються щонайменше один раз на рік.

8.2.У рамках проведення контролю за дотриманням правил і процедур для захисту дітей у закладі проводяться консультації з дітьми та їхніми батьками (особами, що їх замінюють).

8.3.Щорічно готується внутрішній звіт про виконання КБОС.

Розділ VІІІ. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.Кодекс БОС закладу стає чинним у день його оприлюднення.

2.Оприлюднення документа має відбутися таким чином, щоб він був доступний усім учасникам освітнього процесу (через його розміщення на сайті закладу).

3. Оновлення положень КБОС здійснюється на підставі оновлення нормативно-правової бази, зміни статуту закладу, рішення педагогічної ради, погодження з учнівським колективом та батьківською громадою.

Додаток 6

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

І. Загальні правила.

Згідно з ст.53 закону України Про освіту здобувачі освіти зобов’язані:

1. Виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти.

2. Поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм.

3. Відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля.

4. Дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

5. Повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

6. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

ІІ. Прихід здобувачів освіти до школи:

1. Здобувачі освіти приходять до закладу освіти не пізніше ніж за 15 хвилин до першого дзвоника. Здобувачі освіти, які прийшли після першого дзвоника, вважаються такими, що запізнилися.

2. Входячи до закладу освіти, здобувачі освіти витирають ноги, вітаються з учителями, технічними працівниками, товаришами. У гардеробі знімають верхній одяг. У дверях здобувачі освіти не намагаються пройти першими, необхідно пропускати вперед учителів, молодших школярів, батьків. Хлопці пропускають уперед дівчат.

3. У гардеробі здобувачі освіти поводять себе тихо, спокійно, роздягаються швидко, не затримуючись. Ігри і метушня у гардеробі заборонені. Відвідування гардероба протягом дня дозволяється лише у присутності чергових.

4. Якщо пропущено хоч один день занять, необхідно мати документ (1,2 дні — записка від батьків, 3 і більше — довідка від лікаря).

ІІІ. Єдині вимоги до зовнішнього вигляду здобувача освіти .

1. Здобувачі освіти повинні дотримуватись санітарно-гігієнічних норм щодо одягу і зовнішності.

2. На свята здобувачі освіти мають бути одягнені урочисто. На вечори, дискотеки дозволяється святковий одяг.

3. На уроках фізкультури одяг і взуття повинні бути відповідними.

ІV. Вимоги до здобувачів освіти на уроці.

1. Після першого дзвоника здобувачі освіти повинні зайняти своє місце за партою та підготувати все необхідне до уроку: підручники, зошити, щоденник тощо.

2. Здобувач освіти, який бажає відповісти чи щось запитати у вчителя, зобов’язаний підняти руку. Привертати до себе увагу вчителя іншим способом забороняється.

3. Здобувач освіти зобов’язаний виконувати вимоги вчителя щодо формування здоров`язберігаючих компетенцій.

4. Під час уроку дотримуватися порядку, не залишати після себе на столі сміття, папір.

V. Правила поведінки здобувачів освіти під час перерв.

1. У класі на перерві залишаються тільки чергові, які провітрюють кімнату, готують кабінет до наступного уроку.

2. Здобувач освіти зобов’язаний:

2.1. Чітко та своєчасно виконувати вимоги чергових здобувачів освіти та вчителів, дотримуватися дисципліни.

2.2. Культурно поводити себе в їдальні. Виконувати правила користування ножем, виделкою, серветкою.

2.3. Обов’язково дотримуватися санітарно-гігієнічних вимог (мити руки з милом, користуватися серветкою чи рушником).

3. Під час проведення навчальних занять забороняється виходити з закладу освіти.

VІ.Поведінка здобувачів освіти поза школою.

1. Ввічливість і доброзичливість – основне правило етикету в спілкуванні.

2. Перш ніж вийти на вулицю, треба звернути увагу на свій зовнішній вигляд. Будьте привітними.

3. Вихована людина: дотримується правил дорожнього руху та протипожежної безпеки; поступається у громадському транспорті місцями інвалідам, літнім людям та батькам з дітьми, вагітним жінкам тощо; обходить зустрічних перехожих із правого боку.

VІІ. Обов’язки здобувачів освіти :

1. Оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не менш ніж визначено Державним стандартом початкової освіти, Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.

2. Вчасно приходити на уроки, старанно вчитися, чемно поводитись, брати участь у суспільному житті закладу освіти, дотримуватись правил поведінки для здобувачів освіти.

3. Підвищувати загальний культурний рівень, дотримуватися моральних, етичних норм під час спілкування з учасниками освітнього процесу (не допускається вживання нецензурних слів, забороняється цькувати чи принижувати честь та гідність інших осіб)

4. Поводити себе відповідно норм законодавства (забороняється принесення в заклад освіти вогнепальної, холодної зброї, алкогольних та тютюнових виробів, наркотичних засобів, порнографічної продукції, палити у закладі освіти та на її території).

5. Відноситись до суспільного та особистого майна, підручників бережливо (якщо здобувачі освіти заподіяли школі збитки, то вони відшкодовуються за рахунок батьків або осіб, що їх замінюють).


/Files/images/88038791_3337681439591744_6417244180371734528_o.jpg

Діти групи ризику

Кiлькiсть переглядiв: 3520

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.